מפקד משמרות המהפכה הבטיח לנקום את מותו של הבכיר שחוסל

שלמה ריזל 1 Comment on מפקד משמרות המהפכה הבטיח לנקום את מותו של הבכיר שחוסל

הגנרל חוסיין סלאמי אמר לבני משפחתו כי נקמה על ההתנקשות היא רצון העם האיראני וכי מותו זיכה אותו בתהילת עולם. "האויבים רדפו אותו מדלת לדת במשך שנים, מהבית הלבן ועד תל אביב ומי שהציונים התנקשו בו – מעמדו גבוה יותר שכן רוצחיו הם הגרועים שבבני האדם"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוכנות הידיעות האיראנית 'פארס' מדווחת כי מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי, ביקר היום בבית משפחת הקולונל חודאי שחוסל בשבוע שעבר בלב טהרן, בחיסול המיוחס לישראל, ונשבע לנקום את מותו.

הוא אמר לבני משפחתו כי נקמה על ההתנקשות היא רצון העם האיראני וכי מותו זיכה אותו בתהילת עולם. עוד לדבריו "האויבים רדפו אותו מדלת לדת במשך שנים, מהבית הלבן ועד תל אביב ומי שהציונים התנקשו בו – מעמדו גבוה יותר שכן רוצחיו הם הגרועים שבבני האדם".

בתוך כך, ישראל העלתה את הכוונות הביטחונית בעקבות החיסול המיוחס לה בשבוע שעבר. בין היתר תוגברו מערכי ההגה האווירית וכיפת ברזל מחשש לשיגור טילים וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר מטרות בישראל".

האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) פרסם היום חידוד אזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים. באגף הסבירו כי מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם.

עפ"י גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.

בסוף השבוע שעבר דווח ב"ניו יורק טיימס" האמריקני כי ישראל הודיעה לארצות הברית כי היא זו שחיסלה את בכיר משמרות המהפכה חסן סייד חודאי בטהראן ביום ראשון.

על פי הדיווח, מטרת החיסול, כפי שאמרה ישראל לאמריקנים, היא לאותת לאיראנים – להפסיק את פעילות אחת מיחידות העילית של כח קודס שמתכננת פיגועים נגד יהודים וישראלים בחו"ל. העיתון דיווח עוד כי החיסול תוכנן כבר בשנה שעברה – כאשר פעילים שעבדו עבור המוסד חטפו חקלאי איראני.

'היד הנעלמה' משנה כיוון: משמרות המהפכה במקום מדעני הגרעין

הדיווח עורר זעם רב בירושלים הדורשת מארצות הברית הבהרות על מה שכונה "ההדלפה האמריקנית".

כזכור, בתחילת השבוע חוסל בכיר בכוח קודס האיראני, חסן ציאד ח'דאיארי בירי שבוצע על ידי רכב אופנוע ברחוב מוג׳אדין אלאסלאם בטהרן. ברשתות החברתיות באיראן האשימו את ישראל כעומדת מאחורי החיסול.

פרופ' אייל זיסר, המזרחן בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב אמר בריאיון ל'קול חי': "בשנים האחרונות התבשרנו על הרבה ניסיונות לחטוף ולפגוע בישראלים בעולם. כנראה שהוא היה אחראי על המערך הזה. האיראנים מדברים על כך שהאחראים לחיסול יתנו את הדין. אבל אין להם יכולת מבצעית מוכחת".

ביחס לאחראי לפעולה, אמר זיסר: "הם כמובן מפנים את תשומת הלב אלינו. יש כנראה מישהו עם מודיעין מצוין ויכולת מבצעית טובה מאוד והוא מחסל את האנשים האלה בפתח ביתם. יש כאן תכנון מאוד מדוקדק ויכולת מרשימה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אין אמונה בגויים וגם לא האמריקאים
    כבדהו וחשדהו לא בכדי ביבי לא אהוד שם כי הם הבינו את זה ממנו